به خواستگارتان جواب مثبت ندهید
نوشته شده توسط : پلیکا

ویکی‌ پدیا ، دانشنامه آزاد

(چگونه به خواستگار جواب منفی بدهیم) (چگونه به خواستگار جواب رد بدهیم) (چگونه جواب مثبت به خواستگار بدهیم) (چگونه به خواستگار چواب منفی بدهیم؟) (چگونگی رد کردن خواستگار) (چگونه به خواستگار خود. چه موقع به خواستگار جواب مثبت دهیم؟ روانشناسان بر این باورند شناخت ناکافی و انتخاب غلط بسیاری از زوج‌ها را روانه دادگاه‌های خانواده و مغلوب فراز و نشیب‌های زندگی مشترک می‌کند. چگونه به خواستگارم جواب مثبت بدهم چگونه به خواستگارم جواب منفی بدم 14:10 – 13914 همان شخص اول که 4ماه قبل با او آشنا شدم را دیوانه وار دوست دارم آن هم من را دوست دارد ولی دیگر. چطور محترمانه پاسخ منفی به خواستگار بدهیم؟ نحوه‌ی نه گفتن به خواستگار اصولی دارد که در صورت نادیده گرفته شدن آن ممکن است ایجاد کدورت و حتی مشکلات بزرگتری شود.

چه موقع می توانیم به خواستگار جواب مثبت بدهیم؟ چه موقع می توانیم به خواستگار جواب مثبت بدهیم؟ اگر چه به عنوان آقا و چه خانم با فردی آشنا شده اید و احساس می. چگونه به خواستگار جواب نه بدهیم؟ فروردین ۲۵, ۱۳۹۸ 0 وقتی توی فیلم‌ها از دختری خواستگاری می‌شود. برای این که از دست خواستگار سمج راحت شوید حتما باید نکاتی را که در این مطلب آمده است رعایت کنید. حق دارد تمام تلاشش را بکند و هر راهی را که گمان می‌کند برای رسیدن به شما منتهی می‌شود برود. در این مقاله با ما همراه باشد تا نکاتی که در جواب دادن به خواستگار باید رعایت شود را بدانید. «پاسخ خواستگاری‌اش را چطور بدهم ؟» این موقعیتی است که خیلی از دخترها با آن مواجه می‌شوند.

با این مرد ازدواج نکنید!! چگونه به خواستگارمان جواب رد بدهیم؟؟؟ او به‌عنوان خواستگار شما. اجازه ندهید که نامزدی تان کمتر از ۶ ماه و بیشتر از دو سال باشد چراکه روانشناسان معتقدند. اما اگر فکر می کنید که اول باید موقعیت بهتری پیدا کنید و بعد باید به این خواستگار جواب. در صورت بی‌توجهی و عدم رعایت این اصول می‌تواند مشکلات و سوء تفاهم‌هایی ایجاد شود. جواب منفی داد که از قبل نسبت به ملاک ها و انتظارات از همسر آینده آگاهی داشته باشید. می‌دانستید اگر در این موقعیت درست برخوردنکنید ممکن است فاجعه به بار بیاورید؟. جواب منفی دادن به خواستگار (چطور محترمانه جواب رد بدم به خواستگارم ؟.

 

خانم ها! با شک و تردید جواب «بله» ندهید

تست زمانی ارزش بیشتری پیدا می‌کند که اقدام اساسی برای ازدواج صورت نگرفته باشد؛ مثلا زمانی که خواستگاری انجام شده، دختر و پسر یک مدتی نسبت به هم آشنایی پیدا کرده‌اند و خانواده‌ها در جریان هستند و قبل از رسمی شدن برای انجام تست مراجعه می‌کنند. در مشاوره‌های بعد از تست معمولا به افراد گفته نمی‌شود که چقدر به هم می‌آیید، یا اینکه شما دو نفر به هم نمی‌آیید؛ بلکه به آنها گفته می‌شود که با وجود تفاوت‌ها و شباهت‌ها ممکن است در زندگی با چه مسائلی روبه‌رو شوند. دختر و پسر پیش از دوران نامزدی به یک دنیا تست پاسخ می‌دهند تا دست آخر بفهمند آینده زندگی مشترک‌شان به کجا ختم خواهد شد و اصلا وجه مشترکی با هم دارند؟ نسیبه کاتب، کارشناس ارشد روانشناسی و مشاور در این حوزه بسیار فعال است.

  نقش غیرقابل انکار خانواده‌ها  به همان میزان که برای هم انرژی و وقت می‌گذارید و درگیری عاطفی پیدا می‌کنید، باید به سلیقه خانواده‌ها برای انتخاب همسرتان هم توجه داشته باشید.   در پاسخ دادن به تست‌ها دچار وسواس نشوید  تاکید می‌کنم صادقانه و واقع‌گرایانه به تست‌ها جواب دهید، نه ایده‌آل! به آنچه هستید جواب بدهید، نه آنچه می‌خواهید باشید. گاهی از طریق همین تست‌ها به یک سری خط قرمزهایی می‌رسیم که ناچاریم به طرفین بگوییم؛ عزیز من شما فعلا اصلا به ازدواج فکر نکنید! بعضی‌ها اول باید مسائل‌شان را با کمک یک مشاور حل کنند.

  او می‌گوید قرار نیست تنها با انجام این تست بفهمید که به هم می‌آیید یا خیر، بلکه انجام تست و مشاوره بعد از آن راهکاری مناسب است برای آگاهی دادن به آنهایی که قصد ازدواج دارند.  خواستگاری دارید که با او رفت و آمد می‌کنید اما همچنان برای ازدواج شک دارید؟ یکی از رسومی که چند سالی است قبل از ازدواج رایج شده، مشاوره در کنار انجام تست‌های پیش از ازدواج است. مشاور اتمام حجت‌هایی را با طرفین مطرح می‌کند که در حالت عادی و بین خودشان امکان‌پذیر نیست؛ تردیدهایی که ته دل آدم‌هاست و نسبت به آن ناهوشیار هستند یا آن را عیان نمی‌کنند. البته جالب است بدانید در بسیاری از موارد خود زوج‌ها دنبال این هستند و از ما می‌خواهند به آنها بگوییم به هم می‌آیند یا نه! درصورتی‌که نباید این‌طور باشد.

 

اینگونه به خواستگارتان جواب رد بدهید!

در فرهنگ ما ایرانی ها بعضی موضوعات بر پای حجب و حیا پایه گذاری شده و این مسئله تا حدودی با فرهنگ باب شده در جامعه ی امروز همخوانی ندارد؛ برای همین گاهی اوقات بعضی تصمیمات را از روی رو در بایستی گرفته میشود. سعی کنید زودتر به جمع‌بندی برسید چرا که طولانی شدن قضیه ممکن است این توهم و سوءتفاهم را در فرد ایجاد کند که عشق و محبتی در میان بوده است؛ پس هرچه زودتر پاسخ خود را قاطعانه بگویید. مشکل این است که اکثر افراد قاطعیت و خشونت را اشتباه می‌کنند و تصور می‌کنند که اگر می‌خواهند قاطع باشند، باید خشونت، تحقیر، زیر سوال بردن فرد و… را هم به کلام خود اضافه کنند.

از سوی دیگر اگر در ارائه پاسخ منفی خود نرمش به کار ببرید، این تلقی در فرد ایجاد می‌شود که می‌تواند برای گرفتن پاسخ مثبت همچنان اصرار و تلاش کند و ممکن است نظر شما را تغییر دهد. بجث ازدواج و جواب دادن به خواستگار از آن دسته موضوعاتیست که دختر در رو در بایستی خانواده یا فرد مورد نظر میماند و در کمال نارضایتی، به خواستگار پاسخ مثبت میدهد. اگر تفاوت بین دو نفر بسیار زیاد است و رفتارهای عجیب و غریب هم در آقا مشاهده می‌شود ممکن است برخی کمبودها و اختلالات روانی و رفتاری در او وجود داشته باشد. بهترین راه پاسخ منفی دادن به کسی که احساس می‌کنید از روی احساسات و عواطف زودگذر شما را انتخاب کرده، این است که پاسخ خود را با قاطعیت و صریح اعلام کنید.

اگر فکر میکنید در چنین شرایطی هستید یا به هر دلیلی نمیتوانید به خواستگارتان پاسخ مثبت دهید، ما به شما آموزش میدهیم که چگونه به فرد مورد نظر نه بگویید. اگر نظرتان را قاطعانه اما با احترام بیان کنید، واکنش‌های بد بعدی کمتر خواهد بود و مسئولیت آن به عهده شما نخواهد بود. گاهی اوقات یک خانم متوجه می‌شود که آقایی براساس احساسات و عواطف زودگذر و بدون عقل و منطق او را انتخاب کرده است. در این صورت باید بتوانید با بهترین و موثرترین روش، پاسخ خود را به او بدهید.

پشیمانی بعد از جواب رد دادن به خواستگار(برگرداندن خواستگار)

در قدم دوم واسطه باید در صورت امکان به صورت غیرمستقیم نظر پسر را برای معرفی دوباره دختر به او جویا شود، درواقع باید از پسر و خانواده‌اش بپرسد که اگر دختری که خواستگاری کرده بودید نظرش تغییر کرده باشد، آیا شما همچنان مایل به آشنایی برای ازدواج هستید یا خیر؟ لازم است واسطه در لحن و گفتار، زیر سوال نرفتن شأن و آبرو دختر و خانواده‌اش را در اولویت قرار دهد. بهترین راه در این شرایط این است که از واسطه خواستگار کمک بگیرید تا به صورت غیرمستقیم موضوع را با پسر یا خانواده او مطرح کند، البته واسطه شما باید فردی مورداعتماد و کاربلد باشد! در غیر این صورت شاید نتواند منظور شما را به درستی بیان کند و نتیجه خوبی نخواهد داد.

مهم نیست به هر دلیلی که خواستگارتان را رد کرده باشید، اگر فکر می‌کنید جواب منفی به او اشتباه بوده و دنبال راهی برای برقراری ارتباط و بازگردادن او هستید شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم. اگر مفهوم را رسانده‌اید و او متوجه نیست یا اقدامی نمی‌کند، شاید دیگر قصد ازدواج با شما را ندارد و بهتر است دیگر فکر خود را درگیر این مسئله نکنید و برای بازگرداندن او اصرار و پافشاری نداشته باشید. لازم است در این مواقع به دلایل اولیه خودتان رجوع کنید و در صورتی که باتوجه به معیارهای شما، این دلایل منطقی و قابل قبول‌اند به حس پشیمانی خود در اثر مورد سرزش واقع شدن توسط دیگران بها ندهید.

برخی از دختر خانم‌ها زمانی که در حال ادامه تحصیل هستند یا به خاطر موقعیت شغلی که دارند برای چندین سال ازدواج خود را به تعویق می‌‌اندازند و به خواستگاران خود بدون معطلی جواب منفی می‌دهند. اگر نمی‌توانید شخص مناسبی را واسطه کنید و خودتان راه ارتباطی دارید (مثلا همکار یا همکلاسی هستید) می‌توانید سیاست‌مندانه با تحسین و تایید او،  نظر مثبت خود را درمورد ازدواج اعلام کنید. هیچکس کامل و بی‌عیب و نقص نیست، اگر شما با دیدن اولین نقطه منفی در طرف مقابل و در نظر نگرفتن وجوه مثبت او سریعا تصمیم به رد خواستگار بگیرید احتمالا در آینده پشیمان خواهید شد. پشیمانی الزاما اتفاق بدی نخواهد بود چراکه شما می‌توانید اشتباهات گذشته خود را بشناسید و سعی کنید این اشتباهات را در روابط بعدی و برای فرصت‌های دیگر ازدواج تکرار نکنید.

اما اگر فکر می‌کنید دلایلی که به خاطر آن خواستگار خود را رد کرده‌اید منطقی نبوده است و احساس پشیمانی شما بجاست، شاید لازم باشد برای برگرداندن خواستگارتان اقدامی بکنید.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: